Sabtu, 7 Disember 2013

BERKONGSI KESEDIHAN




Assalammualaikum wbt ......

Tiba tiba rasa sedih saat ini ketika ini
waktu ini hari ini masa ini dan tahun ini .

Kenapa sanggup buat kawan aku macam itu ?
Kenapa tak puas hati dengan kawan aku ?
Kenapa dengki dengan kawan aku ?
Kenapa buat kawan aku macam ini ?
Kenapa kenapa dan kenapa ?

Itu lah manusia dengki dan dengki !
Tengok saja kelebihan orang mula lah
buat guna guna bagai . Kau tak tahu
dunia akhirat , dosa haram , syurga neraka
kau tahu ke tak ?
Ke nak kena aku bagi tazkirah atau pun hantar
kau pergi kelas usrah ?
Nasib la kau ni bukan islam .

Kawan aku segala-galanya !
Selepas keluaga , dorang lah pengubat aku.
Kalau aku kenal kau memang aku sumpah
dah kau ni manusia . Aku taksuka , tak sanggup
tengok kawan aku menderita ,
walaupun aku jauh di negeri orang ,
setiap hari aku contact nak tanya
sihat ke tak ? apa perkembangan ?
Hmmmm ... menangis yeahh !
Aku tak tahan tengok kawan aku sakit.
Doakan kawan aku cepat sembuh .

0 comments: