Ahad, 1 Januari 2012

CUTI SEKOLAH DI INDONESIA ♥

Hai readerss , lama dah tak post entry aku ni baru sekarang tak berapa sibuk
jeless aeh tengok semua
entry depa pasai holiday cuti sekolah so aku pun nak story sama la .Aku p bercuti
di INDONESIA iaitu di daerah MEDAN .Aku p bersama keluarga tercinta aku lah
Tersangatlah best cuti tahun ni sebab dapat
p negara orang *jangan jeles .Oke aku nak start story ni start darii errr


MALAYSIA-MEDAN

Perrjalanan ini bermula pada tarikh 24/12/2011 iaitu hari sabtu , aku bertolak dari kedah
then sampai peneng dalam pukul 8.00malam *cewahh ayat dramatik pulak
Aku tumpang semalam tidoq rumah makteh aku aww tersangat fantastik
sumpah tak bohong , rumah makteh aku semacam dengan hotel
rumah makteh ampa ada ? sebab apa nak tau ? hah , sebabnya rumah makteh aku ni tak pernah
nak ada makanan , kipas angin pun habuan depa ja cukup-cukup , mai la tidoq rumah
makteh aku kat tasik gelugor opss jangan lupa bawak bantai oke *ayat aku tersangat kejam --'
Esok tu dalam pukul 7.00pagi family aku bertolak dalam pukul 9.00pagi sampai dekat 
airport bayan lepas pada 25/12/2011 iaitu hari ahad.Dah la nak fly pukui 10.00
lambat lagi memang lambat yang tau melengungg jaa peqot lapar makan tu ja bosan yang amat 
tunggu apa lagi so aku pun bawak keluaq kamera yang tersangat la mahai *perasaan

 baru sampai dekat airport




 sumpah huduh !

 nah pasport kak :)


 aku memang suka buat lengok badan ala model




 oke aku segak aku poyo aku rendah -.-

gigi aku shinyyyinggg ampa ?

Seterusnya aku nak berlepas hah jangan dok pikiaq kot kelolo sangat HAHA XD

 bai MALAYSIA

 


 aku nak jadi pramugari itulah cita2ku *hang nak masuk neraka ka pakai skirt pendek 
oke baik --'



 my first sis and mom

tudea kak aku sengeh , ayah aku memang centu

SAMPAI DI MEDAN

Depa bawak beg kami semua , first aku jejak tanah indon mak aii bersih yang amat -.-
airport depa setai gila HAHA tidak moden langsung.Kak first aku mai
bisik *alang hang oke duduk dekat sini semua kurus keding rendah macam hang
oke ayat kau tak kejam pun =='.Then ada la orang mai jemput
kami iaitu pak berahim sapa dia? orang yang nak bawak kami p bejalan kat sana lah.K lupa nak abaq
aku sampai sana pukui 12.00tgh indonesia , 1.00ptg malaysia hari sama jugak ea Ahad.
Pak berahim kata kita makan dulu.


 Hai MEDAN :3

 then singgah makan dekat restoran simpang tiga


 nak abaq kata aku kecik keding la tak cukup zat k fine --

awwawww iloikeit

Then teruskan perjalanan selama 6jam duk dalam bas mak ai lama kot kebas abeh
satu badan , dalam hati bila la nak sampai hotel ni? huhh , sampai sampai
awesome kot hotel aku sebelah danau bestt doe ! oke danau orang malaysia call tasik .

 mak aku kata xcersise sikit turun bukit bawak beg naik bukit bawak beg -.-'dah la
beg besaq *sapa suruh nak jadi mcm pramugari dok heqet beg # kejam !


 tengok awesome fantastik !

rehat sat sakgi isi minyak balik -.-

HARI KEDUA DI INDONESIA 

Kami p breakfast tempat yang sama , mak aku marah kat sapa ? kat aku 
fine sebabnya badan aku kurus makan bukan main banyak tak baca bismillah ka ? 
dah aku lapaq so makanan indon ka cina ka semua aku makan except TAK HALAL
Abes makan kami p naik bot lalalalaaa , angin sepoi-sepoi walawehh .Nama tasik ni Danau Toba.
Sedikit intro tentang danau nieh, danau ni excely gunung berapi then kawah dia bertukaq
menjadi danau so jadilah Danau Toba ini betoi punya story.
Aku nak p melawat orang batak , HAHA lawak kan bila mai malaysia duk ejek hang er orang batak
tupptuppp dah tengok dah macam mana orang batak punya muka haha.Aku p melawat dua kampung
pak berahim kata depa ada banyak kampung tapi kalau nak melawat semua kampung setaun pun
tak abeh .Oke pak berahim buat lawak gelak kuat-kuat muehehehe.Nama kampung
orang batak yang aku nak p iaitu KG TOMOK dan KG AMBALINA.
Kg Tomok sebab orang batak kat sana suka dengan orang yang gemok oke.Sapa gemok mai
sini konfem depa nak mengorat jadi bini atau jadi laki .
Buktinya aku pakai bukan main cun lagi depa p puji
orang gemok tu 'AKAK CANTIK TOMOK LAH' sabaq jaa agak pelek kan.
Kg Ambalina pulak aku lupa pasaipa haha yang aku ingat orang lelaki mana yang penyegan
malaih elok la kawen dengan orang batak hat ni sebab apa? depa jenih 
perempuan sara keluarga and laki duduk rumah goyang kaki p kedai kopi tu ja,
agak terok depa punya budaya .





0 comments:

Ģ