Khamis, 17 November 2011

IS ALWAYS HAPPEND IN THIS YEAR



Assalamualikum jawabb jawab lekaih tak jawab kena kiss :3 entry apa kali nieh ?
cuba baca tengok title . oke dah ? paham dak ? paham . oke bagus budak pandai 
lagi tambah aku sayang ampa aeh . Entry nie kenapa tiba -tiba ja aku nak tulis ?
bekpi la noh blog aku . Ampa nak baca entry ni p minum air / ayaq dulu coz entry
nieh teragak la panjang.Tak larat baca toksah baca , senyum pun jadilah .Orait dear .

Tahun nie aku pindah sekolah , tahun nie jugak la selalu dok meqoyan 
sapa dia ? entah kawan aku ka ? terasa ambik , silakan . Time aku dekat SMKJ
aku pun pernah terkena perangkap kumbang . Apadia tu ? paham-paham ja lah 
sayang naeh tak paham tu ada shoutmix tulis saja nanti aku explain oke berbalik 
dengan si kumbang nieh , nama pun kumbang memang kumbang lah 
kalau kumbang nak tukaq p harimau ? boleh ka ? saja bole .Bukan aku sahaja
kawan-kawan aku pun sama , toksah kata apa , terima ja la dah kena jerat 
nasibb laa . Cek redha .

Then lepaih aku tukaq sekolah ada lagi ., huh bukan aku nak kata lah kenapa
taktaw jadi benda yang sama jaa . Ampa tau dak aku cemuih. Oke ampa tak cemuih.
Aku sokong sangat la depa kata friendship is more important than girlfriend/boyfriend.
Friendship jugak bole clash disebabkan 'couple' .Taktau 'couple' tu apa? bohong sangat lah
adik aku pun tahu 'cople' tu apa .Aku buat sendiri statement nieh 
'cinta orang paling leka'. Sapa dok bercinta bercintan tu teruskan lah ke arah
kebaikan or _____________ pepaham ka laa .
Memang ! sokong sangat , tapi kenapa perlu tergalak p rampas pakwe orang ?
kenapa perlu hipokrit ? kena ada bf/gf ramai ka supaya orang kata hot ? kena tukaq-tukaq
gf/bf ka baqu orang kata 'hensemnya dia' cantiknya dia' ? . Tak rasa macam ampa
nak publisiti murahan ka ? aku tak kata terasa ambik .

Sekolah p buat apa taktaw ? cuba abaq sat dekat aku ? oke p untuk belajaq , ambik ilmu
banyak-banyak untuk masa depan lebih cerah . Ada fesbuk untuk apa taktaw ? cer explain sat ?
oke untuk rapatkan silaturahim dengan old friend yang berjauhan dengan kita.Abes 
awat sempat lagi nak 'hai bole kenalan?' ; 'awak ada gf/bf ?' ishhh tadi kata lain
nieh buat lain . Saja tak paham bahasa .
Cek dok dengaq 'orang tudung labuh mesti tak couple kan ? ' ;
'orang tu rajin p masjid mesti tak dak gf kan ? ' ; 'alimnya dia tutup aurat , kat sekolah pun sampai
pakai sarung tangan ' . Dari pandangan orang jauh sekali nak kata depa nieh tak couple
cuba p selongkaq tengok rahsia depa . Semua manusia sama ja laa baqu aku perasaan
kesian dengan aku kan -.-' . Nergh bukan nak peqeli tapi betoi kot orang yang tak pakai tudung
tak tutup aurat 100x baik dari orang yang tutup aurat realitynya.

Orang hat macam nie pun lebih kurang sama jaa , selalu dok advice macam-macam
untuk arah kebaikan tapi diri sendiri tak reti nak cermin , payah ada manusia macam ni.
Bila kita couple saja gatai mulut dok advice 'cople HARAM woi' ; 'couple MAKSIAT woi' ;
'sebab couple STUDY tunggang terbalik woi ' . Nie orang kata mulut sampah oke .
Memang betoi ! sapa sokong ? nieh haa aku sokong saja pun kan . Tak dapat dinafikan
aku pun pernah 'couple' time aku bodoh sekarang cerdik dah haha .Tapi orang akan
pandang kau serong , pandang kau tadak mata , tak respect kau , lebih banyak lagi 
orang akan mengata kau , orang anggap kau tak serupa bikin , orang akan kata kau bajet alim.
Look , come on laa nak ke orang kata kau macam nieh ? kau suka ke ? aku taksuka !
tapi kalau aku pun aku akan kata kau . Lain kali cakap ingat , pikiaq dulu then baqu bawak keluaq
statement macam tu.Terlajak kata badan binasa laa sayang .

Ampa kata aku dok jiwang-jiwang , dok terhegeh-hegeh , dok meqoyan ? Hello !NUR IMANINA
BINTI ZAINUDDIN now stronger than before lah . Aku dah boleh hidup tanpa
kau lah kumbang , aku dah happy tanpa kau lah kumbang , aku taksuka bermusuh dengan kau
kumbang tapi kau sendiri yang suruh aku bermusuh la . Sapa yang tak seronok
ada bf/gf ? kalau aku seronok kot ada bf sebab apa ? sebab kita bole share , story
benda yang kita rasa perlu . Kenapa tak besties ? besties perlu jugak untuk
share benda yang lebih penting . Kalau bf/gf benda yang kecik saja. Rasa seronok 
ada orang mesej kita ? wey , saja mesej tu bole bawak p kuboq , 
seronok ada orang take care kita ?
allah ! makpak kita jaga daqi kecik ampa tak bersyukur hat bf/gf jaga tak sampai
berapa tahun syukur yang amat pelek manusia .

Cinta gila . It's crazy right ? to love someone who hurt's you.It's crazier to think that 
someone who hurt you loves you.
 Sapa putus cinta ? tak bererti awak tak setia , maybe sebelah pihak
nak gunakan awak , nak cople dengan awak untuk suka-suka , nak hilangkan rasa bosan .
Patut ka ? tak patut ! orang macam nieh kena penampaq arab baguih jugak . Sapa kata
nak lupakan seseorang very easy like ABC ? adakah orang cepat sangat boleh lupa 
oke kalau ada tabit hormat sikit ;) . Aku pun susah nak lupa tambah ampa . How can
I forget you when you always my mind ? 
How can I not want you when your all I want inside ?
How can I let you go when I can't see us apart ?
How can I not love you when you control my heart ?
Cuba korang jawab . Selesaikan masalah nieh . Kalau aku , aku kongsi semua story dekat
besties bagi tenang jangan sesekali mengalirkan aiq mata itu bermakna kita bodoh bagi kaum hawa 
then aku akan p baca al-quran bagi tenang sikit , aku akan ambik diari aku then aku tulis apa yang
ada kat kepala aku nieh termasuk melontarkan rubbish words , aku akan makan coklat
banyak-banyak hat freshmilk punya , aku akan dengaq lagu yang tenang jaa .
Dalam masa 3 bulan tamat la
kekecewaan orang bodoh .Apadia ? I think you every second of everyday.You are my favourite subject to talk about.Almost all my dreams have you in them and i get so exited when i see you . Nahaii karat sungguh ampa noh , mimpi mainan tidoq so lantak ja laa , awat la p dok pikiaq
orang yang tak perlu pikiaq tah depa tak ingat kat kita pun , tah depa dah ada spare empat dah
hat kita dok terhuyung-hayang . Jangan laa ! hidup kita tak mati la tadak bf/gf . Aku berani jamin punya lah .Ayat hat depa dok bagi tuh apadiaa tahh ? err ' ILOVEYOU' ; 'IDOLOVEYOU'
toksah dok pecaya sangat , aku pun boleh bagi la sapa nak ? haha , kita bukan tau
orang tu ikhlas ka dak . Kalau bagi ayat tu boleh kawen , aku orang first kot p dekat MOHD ADDY ASHRAF p mintak kawen ., tudeaa gegeh nampak sangat . hahaha . Kenai ka ? tak kenai p searchdekat goggle lekaih .

Aku tulis entry nieh sebab nieh blog aku , aku  tak tuju dekat sapa-sapa pun aeh
tapi kalau terasa tu pandai-pandai la noh kawan , sakit hati ? ada aku kisah. kbai .

#LIFE IS ABOUT TRUSTING OUR FEELINGS AND TAKING CHANCES , LOSING AND
  FINDING HAPPINESS , APPRECIATING THE MEMORIES AND LEARNING FROM
  THE PAST .


0 comments:

ΔΆ