Ahad, 23 September 2018

GUNUNG KERIANG, KEDAH

Assalamualaikum ..


Hi after entry Bukit Mok Cun so aku nak cerita
pasal hiking Gunung Keriang...
Sebenarnya plan last minit ja ni padahal esok nak
balik Selangor dah tapi selagi dekat Kedah
mulut aku sentiasa on bila kengkawan ajak
itulah perangai Imanina yang tak semenaa ni

So pagi tu after aku pickup semua then pukul8 pagi
kalini aku drive punctual weh hahahaha takmau kena perli
Guide kali ni memang kaki hiker tahap power dah ni
iaitu kawan kepada kawan aku mulanya segan sebab ramai
kami ni biasa biasa ja terkejut laa pasai cara hiking pro
dengan tak pro boleh nampak perbezaan so kami pesan
sesiap slow slow sikit ....

Kami start dulu disebabkan geng guide tu tunggu
lagi sorang kawan tapi yang lawaknya
sampai sesama dekat puncak so
boleh kira laa berapa kali berhenti rehat punya
mengah dengan ketinggian dia and lincin samaa
sebab hujan ditambah pulak aku pakai
kasut PLKN yang dah nazar well terlupa bawa balik
kasut sukan heh ....
2jam jugak lah nak naik sampai puncak
view sumpah cantikkkkkkkkkkk
ni kami p weekend so tak ramai sangat tapi boleh laaa

Rehat tangkap gambar dalam 1jam dekat puncak
then nak turun pulak ada tambah guide lagi
akak and pakcik TUDM so ini macam
latihan stamina dorang so aku memang tabik gilaa
and aku cakap ini saya first and last kak
hahahahaha sebab nak naik rasa lama nak
turun kejap jaa tapi kitaorang rugi sikit
sebab tak masuk gua disebabkan kasut
semua haus lincin and hujan renyai so agak bahaya disitu ye ....

















0 comments:

ΔΆ