Jumaat, 29 Mei 2015

EXPERIENCE

Aku nak share pengalaman aku bekerja keras
kononyaa lah untuk menampung latihan industri
tapi tak tahulah kesudahannya .

First malas sangat nak kerja sebab aku takada pengalaman
sangat bekerja ni then aku p kedai runcit tapi tak la runcit sangat
kedai nasman . Kedai ni orang selalu beli borong barang barang
untuk menjual kedai makan . Dah la kena jadi cashier
so far takut jugak tapi Alhamdulillah okay .
Ada short duit gaji potong makin lama makin short aku pun hairan
dah stop wey tak sanggup and dengan kena angkat barang.
Barang ringan its okay tapi kena angkat kotak gedabak besar
kotak minyak lah kotak pampers lah wehh stop la.
Aku bukan lelaki nak angkat benda berat ni sakit satu badan.
Aku rasa mencangkul pun tak sakit macam ni .
Kedai mamak so hmmm apa tak kata . Dua minggu ja aku bertahan
mau nak berhenti tu ada lah makian . Biasalah manusia
tak pernah nak puas hati kan . So lantak ah hak aku kan.

Then aku balik ja dari Shah Alam techer offer aku jadi kerani
tuisyen. Krja tak berat sangat tapi Allahu bosan pishang nak
mampuih. Tapi agak takut la kalau sensorang dalam rumah kedai tu
cukup tiga minggu ja aku kerja . Aku rasa macam habis dipl aku taknak kerja dah
hahaha tak ada ke kerja kat jitra ni yang tak menakutkan .
Tapi itulah pengalaman cuti dua bulan aku

0 comments:

ΔΆ