Isnin, 9 September 2019

INTERNSHIP MUZIUM NEGERI KEDAH

Assalammualaikum ....

Alhamdulillah, habis sudah 2bulan aku intern di
Muzium Negeri Kedah. Ikutkan dengan kos aku ni
tak banyak tempat yang ada area Kedah tapi
Alhamdulilah semuanya berjalan lancar and
one step closer nak grad.

Staff situ semua friendly oke, first lapor diri
mulanya macam hmm nak bagitau SV nak duduk
area Memorial sebab dekat sikit dari rumah padahal
kurang dua traffic light jer. Then cerita la kat
parents yang aku nak suruh sv hantar ke situ and
terus parents aku bangkang sebabnya situ keras sikit.
Oh well aku bukannya tahu memorial tu kat mana
orang Kedah saja tapi taktahu. So ni first time aku pi
memorial area taman rimba saja pi melawat kenal kenal orang.

Sifat ramah aku ni kadang terlebih sangat,
so mudah aku untuk tanya itu ini. Aku jenis
ringan mulut nak cakap hahahahaha.
After dua minggu still takada department so
end up sv aku cakap imanina, kamu duduk pejabat ja lah
and me dah agak sv aku ni sebab dia tengok aku
cepat adapt dengan environment office and also
department research and department registration.

Rasa sedih mula tu sebab takada geng intern yang lain
semua dah nak habis and aku baru masuk hmm.
Tapi Alhamdulillah after dua hari budak UITM
masuk, depa baru habis exam. Apalagi aku ada geng
Dekat situ aku lah paling banyak bercakapnya Allahu,
Takada la banyak bercakap, aku ni as a orang tengah
untuk buat adik adik yang lain bercakap.
yang lelaki cara lelaki malu nak cakap biasalah lah
mula mula kan so aku situ paling tua apa lagi.

Muzium Kedah ikut hari jugak, kadang ada hari takada kerja
kadang tu kalau busy haa ambik hang sampai tak terkata.
Muzium ikut event lah kan so normal la kadang busy
kadang tak tapi Alhamdulillah environment oke jer.

Muzium Negeri Kedah ada lima cawangan iaitu memorial, muzium diraja,
muzium padi, balai seni dan muzium negeri. So ada student yang kena letak
area cawangan lain ikut kos yang depa ambik. Apapun semua cawangan
best and ada experience tersendiri.













0 comments:

ΔΆ