Khamis, 14 Mac 2019

MUZIUM NEGARA BALAI SENI (NATIONAL ART GALLERY)

Assalamualaikum ...

Baru harini aku sempat nak share dengan hampa semua
dua minggu lepas aku and roomate decided nak
visit Kuala Lumpur lah kononya tapi syarat nak p
tempat yang free of charge hahahahaha biasa la student kan
So bergerak dari UPM p ke Ktm Serdang around pukul 9 pagi
kami berhenti dekat TBS untuk tukar naik LRT

Dari LRT aku tak ingat LRT mana satu dekat situ ada maps okay
better check dulu before naik then hampa beli token turun ke
LRT Titiwangsa seingat aku dari Lrt Tbs ke Lrt Titiwangsa
around RM3.60 haa macam tu lah .
Sampai ja dekat Lrt Titiwangsa kami ambik grab p muzium
jarak dari lrt ke muzium dekat ja tapi bahaya kalau jalan kaki
disebabkan KL ni jalan agak sibuk okay so better naik grab
Grab aroun RM5 sahaja so boleh share okay dengan kawan-kawan

Then sampai ja muzium serious excited sebab first time kan
Actually muzium ni boleh je buat lawatan terutama untuk budak sekolah
ke takpun sesiapa lah yang rasa nak tenang boleh enjoy datang sini.
Semuanya ada enam gallery okay sangat lah banyak tapi haritu
satu gallery tutup tengah renovate so sempat masuk lima gallery saja
Kebetulan aku p hari Jumaat and sangat lah sunyi so sesuai
untuk ambik gambaq banyak kali tanpa gangguan okay .
Dalam sejam lebih jugak la kami stay dalam muzum tu.




















0 comments:

Ģ