Sabtu, 19 Ogos 2017

MASIH INGAT ENTRY 'LAST PERSON'

Assalammualaikum ......


Sudah hampir dua tahun agaknya kita tak bersua
tak bercakap tapi kenapa diri aku tak boleh
terima orang lain dalam hidup aku .
Ya Allah , apa yang kau mandarom aku tapi
tak nafikan sepanjang perkenalan kita aku
selesa dengan cara kau dan dengan sekelip mata jugak
kau berubah dan aku berubah...

Perkenalan kita setakat approve di wechat bertanyakan kelas di mana
Tapi pertemuan kita di sambutan gawai raya
First gambar kita berdua kau berpakaian serba hitam
So aku assume black is your favorite color...
Berakhirnya kita disebabkan ...................
Aku sendiri pun taktahu
Mungkin disebabkan kau upload gambar bersama
kawan kawan kau after tengok movie
Dan diakhirkan dengan ayat 'bestfriend lagi penting daripada makwe'
Taktahu dimana silapnya tapi serius terguris hati aku dengan
ayat tu and dekat situ aku sedar aku bukan makwe sesiapa
aku hanya seorang imanina zainuddin.

Tapi kenapa mesti diuji selepas kita dah habis?
Semakin diuji semakin sabar aku tapi serius aku tak kuat
bila diuji macam tu dengan mulut orang sekeliling asyik
minta perjelasan sedangkan aku jugak mangsa keadaan.
Dari situ aku dah mula lemah lemah tapi still ada rasa sayang.
Aku tak nafikan mungkin disebabkan benda yang serabut
masalah yang banyak datang tanpa kita duga..
Aku pun tak harapkan hubungan kita sampai akihir hayat
kononya..

Tipu lah masa konvo aku tak usha kau tipulah kan
even ego aku tinggi melangit aku mampu usha kau bila
kau ada atas pentas kononnya usha dari jauh gituu
sebab aku tahu ni hari yang terakhir aku dapat tengok
kau secara face to face .
Tipulah tak sedih kann tapi taktahuu nak cakap macam mana
Kadang tu mesti aku tanya diri sendiri
aku je ke yang rasa macam ni ?
aku je ke yang still tak boleh move on ?
Padahal entah kau dah berbini beranak ke....


Jujurnya semua gambar kau
Aku delete tapi
Sepanjang perkenalan kita
aku tak pernah tanya sikit pun tentang family kau...
Kalau aku penting dalam hidup kau
Kau sendiri akan cerita tanpa aku tanya kann
Tapi tak lama lepas kes baju korporat
aku tahu semua tentang kau
Tipulah kalau aku tak nangis
tapi sehingga sekarang aku taktahu sama ada
aku patut percaya dari mulut orang atau pun tak



Tapi aku hati keras mana pun
aku tak sanggup delete hari yang pernah kau gembirakan
aku hakikatnya aku perempuan macam perempuan lain
Sukar untuk terima ...


Setiap hari setiap masa aku perhatikan kan
Setiap hari ada rinduuu hahahahaha geli bodoh
Dalam diam aku tanyakan khabar
Dalam diam aku minta pertolongan
Semuanya dalam diam walaupun ada mulut mulut
mengata tapi aku still ignore and buat je
Macam orang cakap bodoh sebab cinta
Tapi jujur ini bukan cinta tapi aku sayang kau
macam kawan kawan lain cuma kau lebih sikit eh
Kenapa aku letak gambar subjek akua?
Subjek ni paling favorite hakikatnya penat nak berjalan


Terima kasih kawan kawan semua yang mana ada sokong aku
Dalam diam ramai yang sayang kau ziem
Sebab itu aku rendahkan ego tolong yang mana boleh
Bukan niat aku nak stress kan kau
Tapi aku terpaksa ...
Bersyukur ada kawan yang sanggup ws personal aku
Tolong aku kalau kau susah jujurnya aku tak ambik tahu
hal kau sejak kau dah ada peganti
Thankyou Bakh,Jawe,Bong,Bakso dan yang lain


Ni first time aku dengar kau baca doa
Masa tu aku bas sebelah kan so rasa insekiyooooo tinggi gilaa
Rasa macam wow my man tengah baca doa
Then kau post dalam wechat group agribiz
Boleh dikatakan every night hujanlebat kilat semua
aku dengar alunan doa yang kau baca ....






Btw junior kau dah nak kahwin , InsyaAllah ada rezeki aku p.





Sampai sekarang aku taktahu kenapa life aku
mesti ada kaitan dengan kau....
Sebelum sebelum ni aku main laman sosial apa pun
orang sikit pun tak kenal aku
tapi sejak kenal kau laman sosial aku macam diperhati
Kenapa mesti aku?

Aku tak kenal halimah mel ke apa ke secara kebetulan
dalam group twtkecantikan tapi takkan itu salah aku ?
Semua orang berhak untuk dia follow apa pun
Kenapa mesti ada kaitan dengan kau ?




Sejujurnya aku dah mula lupakan kau
seperti mana kau dah buang aku dari hidup kau
Apapun yang dah berlaku
aku dah maafkan kau and sikit pun
tak pernah menyesal kenal kau maybe ini
pengalaman aku untuk kenal dunia dengan lebih mendalam


0 comments:

ΔΆ